PENGENDALI BLOG KELAPA MAWAR MULA MELAMPAUI BATAS-MENGHINA BANGSA BAJAU DAN PERIBUMI

Wednesday, January 27, 2010

 Sebagai anak jati pribumi Negeri Sabah dan Berbangsa Bajau, saya ingin menyatakan rasa tersinggung dan terguris saya bilamana pengendali Blog kelapa Mawar mula memperkecil dan menperolok-olok Persatuan  Bangsa saya USBO dan PERKASA (Sabah) yang baru saja dilancarkan pentengahan December, 2009 yang lepas.

Apa kejayaan Kelapa Mawar dan Persatuan Peribadi Kelapa Mawar? Tunjukkanlah! Mana Persatuan Kelapa Mawar? Jangan hanya duduk depan PC dan bila kering kontang idea dan otak maka mulalah mengutuk persatuan Pribumi Sabah dan Badan NGO dari suku-suku kaum Besar Di Sabah, USBO. Ini menunjuk Kelapa Mawar sudah melampaui batas dan mula bersikap Biadap. Kalu tak suka jangan jadi ahli. Jangan di cerca bangsa saya Kami masih mahu berkhidmat kepada bangsa kami, tanahair kami dan suku kaum kami setakat yg kami terdaya. Walaupun kami meperhambakan diri tetapi kami BUKAN hamba. Kami juga bukan superman.

Saya tidak suka bangsa saya dan persatuan saya diperkecil-kecil. Saya juga berkhidmat secara sukarela. Tapi saya tidak pernah mengutuk dan memperkecil persatuan orang lain. Besar sangatkah kuasa Kelapa Mawar ini?. Besar sangatlah jasanya kepada Masyarakat Bajau dan Pribumi? Siapa yang suka persatuannya diperkecil-kecil? Kami bukan peminta sedekah. Kami tidak mahu pihak lain menghitung jasa dan pengorbanan USBO dan PERKASA dihujung jari mereka sedangkan mereka sendiri tidak tahu apa itu USBO dan Apa itu Perkasa seperti Kelapa Mawar. KM tidak faham USBO dan TIDAK Tahu Perkasa. Saya tidak faham apa yang melayakkannya menulis mengenai USBO dan PERKASA selain nafsu dia sendiri.

Kelapa Mawar tahu kah ratusan ribu ringgit sudah USBO bantu untuk pendidikan anak bangsa dan memelihara Bahasa Ibuda dan Budaya tanpa memikir kerugian dan penat lelah.? Tahu kah KM ratusan ribu telah USBO guna untuk membantu ahlinya dan bangsanya  yang menghadapai kesukaran dalam kehidupan, kesihatan dan pendidikan. Cuba bariskan di blog kelapa Mawar Jasa Kelapa Mawar Sendiri! kepada rakyat tanpa mengira bangsa dan agama! Tiada? maka itu cermin diri dan selalu bermuasabah dan cucikan hati dengan perbanyakkan zikirullah!

Mempersenda USBO adalah mempersenda bangsa Bajau. Mempersenda Perkasa adalah mempersenda Pribumi di Tanahair ini termasuk di Seluruh Malaysia. Saya menuntut KELAPA MAWAR MEMOHON MAAF KEPADA USBO DAN PERKASA kerana keceluparan Kelapa Mawar ini. Saya tunggu.

Kelapa Mawar. Berhentilah menghina Bangsa saya, Bajau dan Keturunan saya, sebagai pribumi. Saya tidak ingat saya berhutang dengan Kelapa Mawar!! Kalau menulis gunakan otak yang waras di kepala bukan otak di lutut. Atau kalu tak mampu langsung berfikir waras jangan menulis langsung.

1 comments:

Wakap 1.,  January 27, 2010 at 1:54 AM  

Salam Ziarah Sembiraiku.

Saya lihat Blog KM sudah mula sombong tapi kualiti paparannya sudah semakin menurun, melihat dan terikut paparan orang. Saya juga tidak suka soal bangsa diperkecil. Begitu juga soal NGO dipersenda kerana NGO ada jasanya tersendiri yg tidak boleh diperkecil-kecil. Menulis sesuatu yg kita tidak tahu memang janggal.

Bagi sya KM tidak patut menul;is sesuatu yg dia tidak tahu. Karyanya kelihatan berputar-putar tiada misi dan tidak menghasilkan idea yg bernas. Bolehlah peringkat kg. Tapi janganlah menghina bangsa lain.

Post a Comment

Lagu kaum Pribumi Sabah.- KDM

BATASAN JANGAN DILANGKAHI

The improper use of network facilities or network services, as provided under section 233(1)(a) of the Communications and Multimedia Act.

Under the section, any person who knowingly initiates the transmission of any comment, request, suggestion or other communication which is obscene, indecent, false, menacing or offensive in character with intent to annoy, abuse, threaten or harass another person is liable to a fine not exceeding RM50,000 or imprisonment of up to one year.

He will also be liable to a further fine of RM1,000 for every day during which the offence is continued after conviction.


About This Blog

ISUN ISUN JADI PESOKO

PELAWAT BUKAN PELIWAT

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP