ALAHAI! MUSLI NAK JADI MP KOTA BELUD..TERLEBIH SUDAH BRO..

Friday, January 29, 2010

 
Ke mana pejuang pribumi kami yang Perkasa ketika tanah warisan kami diragut dari tangan kami? Alahai! Nak jadi MP, jangan ke hulu ke hilir yang dikejar tak ada yang dikandung dibiarkan kemiskinan.

Kita di Sembiraiku , Wakap dan Labuan sudah masak dengan broder Musli Haji Oli ini, Saranan kepada brder ini, sambunglah kerja menulis buku. Dapat juga kami baca idea "anak bangsa kami". Tapi bro, jangan sekali-kali menghina bangsa kami. Walaupun kami anak-anak miskin yang dibesarkan menghalau pipit di sawah, kami masih mempunyai maruah. Janganlah kami dianggap sebagai pita rosak yang tidak berfaedah. Maruah bangsa kami, juga maruah bangsa sdr Musli. Jangan sekali-kali maruah ini dipersenda.

Kami sudah redha dengan kehidupan kami. Kami tidak akan mengemis. Kami harap jika tanah tumpah darah kami dirampas dengan membelakangkan peraturan dan kemanusiaan, ada bangsa kami yang berpendidikan tinggi dan bergelar aktivis membela kami. Ada pejuang Peribumi yang melindungi hak kami. Mana semua ini?

Alahai, Musli nak jadi YB, MP Kota Belud. Berdentum guruh di langit, awan hitam menutup mega, air di tempayan anak anak pribumi Sembirai, Wakap dan Labuan tak akan kami curahkan. Alahai Bakal YB!!!!? janganlah kami dianggap pita rosak.

4 comments:

PIPIT PEKEPA' January 29, 2010 at 9:02 AM  

Katakamu, January 29, 2010 7:35 AM
Salam..
saya tahu siapa pipit ini..? lain kali kalau dia dtg komen..sdri KM jgn kasi siar.. kalau KM tidak tahu..dia buruk2kan KM dlm blognya sembiraiku..blogger ini pasang banyak blog nak burukkan Datuk Salleh Tun Said dan org yg nampak mcm sokong pemimpin ini..sdr Musli pun dia hentam.. branti jo..kau Azrone Sarabatin..semua org tahu blog kau termasuk Sitti Farhana tu...saya sarankan KM padam saja senarai blog sdri yg akan nama blogger ini...tiada kelas..bah..

maaf KM sebab tiada kaitan dgn posting sdri..

KOMEN DI ATAS ADALAH DARI BLOG YG SAYA PERNAH MENGHINA BANGSA ORANG LAIN dan PRIBUMI. Selepas saya menyuarakan perasan terluka dan tersinggung setelah bangsa saya diperkecil. Beberapa hari selepas itu maka mulalah dia memuji "USBO" DAN "PERKASA" sebagai langkah menutupi kesalahan tapi tidak pernah memohon maaf. Oklah kalau sudah insaf. Tapelah..sudah jelas KM ada "split personality". Tiada pendirian.

Pengomen ini, KATAKAMU (pemilik blog yang tin kosong, tak ada posting: Blog untuk buat dosa saja. Tuduh sembarangan. ADAKAH DALAM MANA-MANA KARYA SEMBIRAIKU MENGHINA SESIAPA termasuk pemimpin tertentu. SATA DAN SEMBIRAIKU TIDAK AKAN MENGHINA SESIAPA. TAPI PANTANG MELIHAT ORG LAIN MENGHINA BANGSA SAYA. ITU SAJA.

kata kamu...Sama jee..TUKANG KIPAS KM atau ORANG YG SAMA. Teruknya dia menyebut mana orang lain dan menuduh tanpa usul periksa. Tak takut DOSA BARANGKALI.

Unknown January 29, 2010 at 3:57 PM  

Anakanda Pipit Pekepa' dan Seliu-liu yang dikasihi dan dihormati...

Usah dilayan provokasi Katakamu tu... dia tiada kelayakan menilai tulisan bloggers Kota Belud sama ada baik atau buruk, ada kelas atau tiada.

Apa kelayakan dia... dia pernah jadi editor media bercetak dan penyiaran kah?

Siapa lantik dia jadi konsultan blog di Kota Belud sehingga dengan lancangnya kata tulisan anakanda Seliu-liu tiada kelas.

Dia sendiri tiada kelas kerana manusia bertopeng monyet.

Soal meneka siapa pemilik blog siapa... siapa pun boleh tapi jangan sampai memfitnah dan mengadu domba.

Panglima Wakap Embo Wakap January 29, 2010 at 7:17 PM  

Mulai Hari ini:

Tiga blogger iaitu Siti Farhana Wee Abdullah, Lamak Diki Biduk Diki dan Panglima Wakap Embo Wakap bergabung dalam satu blog untuk lebih kuat, maju, memudahkan pembaca melayari satu blog dalam 1Daerah, 1Isu dan 1Perjuangan demi rakyat.

Blog Banasab@blogspot.com dan bidukdiki@blogspot.com dibubarkan bagi membolehkan hanya satu blog aktif iaitu lamakdiki@blogspot.com.

Penasihat Editorial: Panglima Wakap Embo Wakap

Ketua Editor: Lamak Diki Biduk Diki

Ketua Wartawan: Siti Farhana Wee Abdullah

Keputusan dicapai dalam mesyuarat dua jam pagi tadi.

PIPIT PEKEPA' February 1, 2010 at 4:46 AM  

Selamat menulis dengan wadah perjuangan bangsa pribumi demi keadilan , keutuhan dan kemajuan. Kita akan sama-sama berkarya tanpa menghina sesiapa dan mempaparkan yang benar dan menjauhi perbuatan yang ditegah dan dilaknat Allah SWT.

Post a Comment

Lagu kaum Pribumi Sabah.- KDM

BATASAN JANGAN DILANGKAHI

The improper use of network facilities or network services, as provided under section 233(1)(a) of the Communications and Multimedia Act.

Under the section, any person who knowingly initiates the transmission of any comment, request, suggestion or other communication which is obscene, indecent, false, menacing or offensive in character with intent to annoy, abuse, threaten or harass another person is liable to a fine not exceeding RM50,000 or imprisonment of up to one year.

He will also be liable to a further fine of RM1,000 for every day during which the offence is continued after conviction.


About This Blog

ISUN ISUN JADI PESOKO

PELAWAT BUKAN PELIWAT

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP