BLOGGER PENGHINA BANGSA

Wednesday, January 27, 2010

 
Blogger Kelapa Mawar dan Blogger Sang Kelembai Hina Bangsa Bajau

Malaysia heboh dengan isu Aduka Taruna menghina DYMM Sultan Johor yang baru saja mangkat. Oleh kerana Rais Yatim memaafkan Aduka Taruna, maka menjadi-jadilah perbuatan menghina oleh para blogger. yang tidak beretika.  Nantinya mereka juga bakal dimaafkan Rais Yatim!

Apa akan jadi dengan peradaban manusia Malaysian jika perkara ini berterusan. Hina orang dan dimaafkan!. Apakah ada keinsafan atau sekurang-kurangnya rasa bersalah rakyat Malaysia yang bersikap "MENGHINA" ini?

Sang Kelembai mengatakan bahawa rakyat Sabah berketurunan Bajau bodoh! hanya kerana Bajau tidak jadi Ketua Menteri Sabah. Masyallah! Lupakah sang Kelembai bahawa Allah SWT tidak akan memungkiri janjiNya. Apa-apa yang telah dianugerakan kepada manusia itu, tiada siapa yang dapat menghalangnya. Andainya jawatan Ketua Menteri ditakdirkan Allah SWT untuk orang lain yang tidak berbangsa Bajau, apakah Bangsa Bajau bodoh!. Celupar sungguh sitebal bibir ini!

Kelapa Mawar juga demikian. Mengata dan memperkecil badan NGO Bajau sebagai gagal. Perbuatan itu sekaligus menghina orang Bajau. Seolah-olah Bangsa Bajau tidak langsung mempunyai kualiti untuk berjaya. mentadbir atau mengurus Lebih teruk lagi apabila Peribumi Perkasa diperkecil. Blogger Kelapa Mawar sebenarnya bukan ahli NGO Bangsa Bajau atau ahli Perkasa. Dia benar-benar BUTA mengenai kedua-dua badan NGO ini. Tetapi kenapa Kelapa Mawar menghina Bangsa Bajau dan Kaum Peribumi. Kalaupun terlalu bercita-cita promote PAS kerna semua tahu Kelapa Mawar susun-susun orang BN dan berpura-pura orang BN, kami tahu suku sakat Kelapa Mawar pendokong PAS kerana Suku Sakat mau jadi Calon PAS di DUN Tempasuk. Siapa tidak tahu!!!?. jangan pula orang kata makan minum rumah BN  tatapi menyembunyikan pisau belati di belakang!

Apapun niat Kelapa Mawar, kami Pasukan Sembirai, Wakap, Labuan tidak kisah. Tapi kenapa hina bangsa kami. KENAPA KELAPA MAWAR HINA BANGSA KAMI DAN PERIBUMI NEGERI INI. Kelapa Mawar ini pengikut Hamid Karzai kah yang menghina dan memperdagangkan bangsanya sendiri? Kami dai Bangsa Bajau Sabah tidak akan mengemis demi maruah bangsa kami. Biar kami hadapi kemiskinan bangsa kami dengan cara kami. Kami tidak AKAN menggadai maruah bangsa kami.

Sang Kelembai dan Kelapa Mawar. Taubatlah. Jangan sesekali menghina mana-mana Bangsa. Sukar kami menerima kenyataan ini!.

5 comments:

Senjaliza January 28, 2010 at 12:55 AM  

Salam Ziarah,
Teima kasih kerana mengikuti blog saya dan masuk blog saya dalam likk sdr.

Ala! janganlah ada menghina-menghina ini. Tiada faedah.. kaso guno!.

Biduk Diki January 28, 2010 at 11:26 PM  

Saudaraku Sembiraiku....

Musli juga yang rapat betul dengan Sang Kelembai tu... ada niat buruk Si Musli tu mau mengampu CM kita.

Dulu Musli juga yang mempertahankan hujah Salleh konon Bajau Miskin dan Berpelajaran rendah selepas rebranding Usbo.

Sekarang mengada-ngada pula.

Tok Harap Sang Kelembai tarik balik penghinaannya kepada orang Bajau begitu juga SSK dan Kelapa Mawar yang mengaitkan Bajau sokong Cina atau Bana.

Unknown January 29, 2010 at 1:15 AM  

Salam perjuangan...

Orang kita punca kita dihina...

Sang Kelembai wajar minta maaf kepada orang Bajau

Dan Musli Oli pula jangan menggali lubang untuk menguburkan kaum sendiri.

Itu Kelapa Mawar memang kurang ajar...

pastikan kalau ada calon pilihan raya bernama Roslan Haji Mansor dan keluarganya tolak sampai mampus.

PIPIT PEKEPA' January 29, 2010 at 3:15 AM  

Serima kasih Biduk Diki,
Maruah bangsa adalah sesuatu yang tidak boleh diperseda..

Jangan sekali-kali ada pihak yang cuna menghina dan merendah-rendahkan maruah bangsa ini. Pantang berundur walau seinci kalu pasal maruah bangsa brader.

PIPIT PEKEPA' January 29, 2010 at 3:25 AM  

Saudara Badus,
Berjuang dengan niat ikhlas. Jangan ada pihak yang menganggap dunia cyber ini milik dia sorang. Kelapa Mawar yang dimakan basing niat dan nawaitunya tidak betul. Dia raja pengadu domba. Mulut manis, belati beracun tersisip di pinggang. Semua YB KB sudah faham "agenda buruk yang tersembunyi". Berwaspada kita bro Badus. Kita jangan terpedaya. Kita bukan di Afganistan, Iraq atau di Negara Taliban, Kita Rakyat Malaysia yg cintakan kedamaian dan keamanan. Kita bbenci tipu muslihat dan kepura-puraan. Go Go Badus. Terima kasih. Sila datang lagi.

Post a Comment

Lagu kaum Pribumi Sabah.- KDM

BATASAN JANGAN DILANGKAHI

The improper use of network facilities or network services, as provided under section 233(1)(a) of the Communications and Multimedia Act.

Under the section, any person who knowingly initiates the transmission of any comment, request, suggestion or other communication which is obscene, indecent, false, menacing or offensive in character with intent to annoy, abuse, threaten or harass another person is liable to a fine not exceeding RM50,000 or imprisonment of up to one year.

He will also be liable to a further fine of RM1,000 for every day during which the offence is continued after conviction.


About This Blog

ISUN ISUN JADI PESOKO

PELAWAT BUKAN PELIWAT

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP