SEMBIRAIKU BUKAN MO. PERBAIKI TANGGAPAN YANG SALAH.

Thursday, February 4, 2010

 
Haiwan ini tidak bisa befikir waras seperti manusia.

Sembiraiku memang selalu membantah jika terdapat ada unsur unsur penghinaan yang tidak bertempat "uncalled for" dalam penulisan terutama jika kesempatan menizinkan.

Saya ingin menegaskan di sini bahawa ADALAH SALAH DAN "UNCALLED FOR" menuduh laman weblog Sembiraiku ini adalah milik Musli Oli.

Memang saya kenal Mosli Oli kerana sering melalui jalan di hadapan rumahnya semasa kecil dulu. Saya BUKAN Musli Oli.

Saya kenal Musli sebagai seorang penulis buku politik yang agresif dan provokatif. Itu pilihannya yang mesti dihormati. Saya juga terbaca dari blog rakan-rakan bahawa MO berkeinginan untuk menjadi Ahli Parliment Kota Belud. Apa salahnya. Dia juga "The legal cirizen of Malaysia" yang tidak ditegah mengejar impiannya mengikut jalan dan peraturan yang sah dan betul.

Salah menyentuh peribadi dan memburukkan peribadi sesiapapun dalam tulisan terutama jika kita menghormati "kemanusiaan" dan etika penulisan yang betul.

Sembiraiku BUKAN MO atau PIPIT PEKEPA' .  Sembiraiku asing dari pipitpekepa.blogspot.com. Hormatilah hak Sembiraiku untuk menjalinkan persahabatan dengan sesiapa yang difikirkan baik dan sesuai. Jangan menuduh dengan melulu dengan semudahnya. Jadilah kita semua manusia yang bermaruah dalam penulisan kerana pembaca menilai kita dari hasil karya kita masing-masing.

Salam Persaudaraan.
Sembiraiku.

0 comments:

Post a Comment

Lagu kaum Pribumi Sabah.- KDM

BATASAN JANGAN DILANGKAHI

The improper use of network facilities or network services, as provided under section 233(1)(a) of the Communications and Multimedia Act.

Under the section, any person who knowingly initiates the transmission of any comment, request, suggestion or other communication which is obscene, indecent, false, menacing or offensive in character with intent to annoy, abuse, threaten or harass another person is liable to a fine not exceeding RM50,000 or imprisonment of up to one year.

He will also be liable to a further fine of RM1,000 for every day during which the offence is continued after conviction.


About This Blog

ISUN ISUN JADI PESOKO

PELAWAT BUKAN PELIWAT

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP